Συσκευασία προϊόντων: σύγχρονες τάσεις και λύσεις

Wolfmann, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0>, via Wikimedia Commons

Αναπόσπαστο κομμάτι της προώθησης ενός προϊόντος αποτελεί αναμφίβολα το κομμάτι της συσκευασίας και της εμφάνισής τους, ειδικά αν μιλάμε για λιανεμπόριο και για περιπτώσεις όπως το ράφι ενός καταστήματος. Για τον λόγο αυτό πολλές επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος τους προσπαθούν συνεχώς να ξεχωρίσουν σε αυτό το κομβικό σημείο προώθησης και πώλησης. Εξάλλου η συσκευασία ενός προϊόντος είναι αυτή που αποτελεί τον κύριο εκφραστή της εικόνας και της γενικότερης φιλοσοφίας του με τους καταναλωτές τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο να δίνουν έμφαση στην ευχρηστία, την ποιότητα αλλά και την άμεση παροχή πληροφορίας. Πάμε να δούμε λοιπόν 3 τύπους συσκευασιών που ελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών το τελευταίο διάστημα, κάθε μια για τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Α) Προτίμηση σε οικολογικές, πράσινες συσκευασίες
Πολλοί είναι οι καταναλωτές στις μέρες μας που εκτός από την επιλογή ενός προϊόντος φροντίζουν συχνά να επιλέγουν φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες ως μια κίνηση υπευθυνότητας και οικολογικής συνείδησης. Έτσι, πολλές εταιρείες στρέφονται πλέον σε βιώσιμες, οικολογικές επιλογές αλλάζοντας τη σύνθεση των συσκευασιών τους με «πράσινες ύλες». Στο πλαίσιο αυτό, στα ράφια των καταστημάτων χρησιμοποιούνται σήμερα συνολικά ή εν μέρει ανακυκλώσιμες συσκευασίες, βιοδιασπώμενες από ανακυκλωμένα ή άλλα επαναχρησιμοποιημένα υλικά (π.χ. χάρτινες σακούλες, χάρτινα κουτάκια κραφτ). Συνήθως οι συσκευασίες αυτές φέρουν πάνω τους και κάποια ειδικά, κατοχυρωμένα σύμβολα που απεικονίζουν και επικοινωνούν την οικολογική σύνθεση τους αλλά και το κατάλληλο σημείο στο οποίο θα πρέπει να απορρίπτονται. Τα παραδείγματα πολλά με προϊόντα όπως γάλατα, χυμοί, δημητριακά, ζυμαρικά και πολλά άλλα ενώ σταδιακά αναμένεται κι άλλες εταιρίες να υιοθετήσουν αντίστοιχες λύσεις. Οι συγκεκριμένες λύσεις απευθύνονται σε ευαισθητοποιημένους καταναλωτές με οικολογικής συνείδηση και ενημερωμένους για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στο περιβάλλον και την κλιματολογική αλλαγή ολόκληρη η διαδρομή ενός προϊόντος.

2) Πρακτικές συσκευασίες και ευκολία χρήσης
Μια άλλη ιδιαίτερα δημοφιλής κατηγορία συσκευασίας είναι η πρακτικά λειτουργική και εύχρηστη συσκευασία. Μια τέτοια λύση μπορεί να ανοίγει και να κλείνει εύκολα προστατεύοντας παράλληλα το περιεχόμενο (π.χ συσκευασίες τύπου Doy-pack), να είναι ιδιαίτερα ανθεκτική σε φθορές, να αντέχει στον χρόνο, να ανταποκρίνεται σε συνθήκες ψύξης, να είναι εύκαμπτη και γενικά να προσφέρει μια άνετη, βολική χρήση στον καταναλωτή. Τέτοιου είδους συσκευασίες επιλέγονται συχνά από γυναίκες με παιδιά που συνήθως αντιμετωπίζουν διαφορετικά ζητήματα στην κουζίνα τους και ο χρόνος τους είναι πολύτιμος. Αντίστοιχα, άλλες κατηγορίες καταναλωτών όπως εργαζόμενοι, εργένηδες η ζευγάρια φαίνεται να τις προτιμούν κυρίως λόγω του γρήγορου ρυθμού της ζωής τους. Πρακτικές συσκευασίας χρησιμοποιούνται συνήθως για γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλαντικά, λαχανικά, προμαγειρεμένα τρόφιμα ακόμα και διάφορα σνακς.

3) Διαδραστική συσκευασία, διαδίκτυο και πρόσβαση στη πληροφορία
Εκτός από τις παραπάνω επιλογές, είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει από πολλές εταιρείες και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της συσκευασίας των προϊόντων τους. Μια ψηφιακή διάσταση που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει, μέσω ενός smartphone πρόσβαση σε πολλές πληροφορίες για το εκάστοτε προϊόν και είναι φιλική ιδιαίτερα στη νέα γενιά καταναλωτών. Έτσι για παράδειγμα ένας QR κωδικός πάνω σε μια συσκευασία μπορεί να οδηγήσει σε επιπλέον πληροφορίες μέσω διαδικτύου, για παράδειγμα σε μια σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμη και σε κάποιον διαγωνισμό. Μια τέτοια επιλογή δεν επηρεάζει καθόλου το υλικό δημιουργίας (ένας QR κωδικός μπορεί να τυπωθεί παντού), προσφέρει ένα κομψό παρουσιαστικό και μπορεί να περιλαμβάνει την πλειοψηφία των προϊόντων. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια εταιρεία να διατηρεί μια ενημερωμένη παρουσία στο διαδίκτυο έτσι ώστε και ο πελάτης να έχει πρόσβαση σε ανανεωμένο και χρήσιμο περιεχόμενο. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις αναμένεται να υιοθετήσουν το συγκεκριμένο μοντέλο στο άμεσο μέλλον ενώ η εξέλιξη της τεχνολογίας υπόσχεται επιπλέον λύσεις ικανές να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες σε κάθε πελάτη.

Μοιραστείτε το!Share on FacebookPin on Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *