Το ελληνικό ελαιόλαδο στη συσκευασία που του αξίζει!

Το ελαιόλαδο υπήρξε ανέκαθεν ένα κύριο εξαγωγικό προϊόν της χώρας μας. Χιλιάδες στρέμματα και αντίστοιχες οικογένειες σε όλη την επικράτεια έχουν ως κύριο επάγγελμα τους την ενασχόληση τους με το ελαιόλαδο. Ο κλάδος όμως, ενώ παράγει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες τόνους, δεν αποτελεί σημαντική δύναμη στην παγκόσμια αγορά.

Γυάλινα μπουκάλια για ελαιόλαδο

Που βρίσκεται λοιπόν το αδύναμο σημείο της ελληνικής εξαγωγής ελαιολάδου;

Δυστυχώς στην εμφιάλωση. Το μεγαλύτερο μέρος του πωλείται χύμα στην Ιταλία σε εξευτελιστική τιμή, όπου εμφιαλώνεται και πωλείται σε υψηλές τιμές με ιταλική ετικέτα. Μόλις το 27% της ελληνικής παραγωγής φέρει ελληνική ετικέτα, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος. Άρα λοιπόν, αναγνωρίζεται η ανάγκη ότι για να πάει μπροστά ένα καλό ελληνικό προϊόν χρειάζεται branding και packaging. Έτσι θα βρει τη θέση του στα ράφια των καταστημάτων τροφίμων αλλά και των άλλων εξειδικευμένων εμπορικών αλυσίδων στο εξωτερικό.

Η σημασία της συσκευασίας στην εξαγωγή του ελαιολάδου

Η τυποποίηση και η συσκευασία λοιπόν, αποτελούν τον πυρήνα της λύσης του προβλήματος που λέγεται εξαγωγή χύμα ελαιολάδου. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος, ειδικά από χώρες που γνωρίζουν πολύ καλά την αγορά του ελαιολάδου (όπως Ισπανία και Ιταλία), ενώ οι ελληνικές προσπάθειες σε επίπεδο διανομής και τοποθέτησης στο ράφι βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Εκείνο που θα μπορούσε διακρίνει το ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο έναντι όλων των άλλων, είναι η ιδιαίτερη εμφάνιση αλλά και η εν γένει παρουσία του.

Οι φιάλες ελαιολάδου έχουν εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και στην αγορά κυκλοφορούν ολοένα και περισσότερες επιλογές για συσκευασία με ιδιαίτερη αισθητική γραμμή. Νέες προτάσεις και υλικά που ήρθαν για να ταράξουν το κλασικό προϊόν και να βρεθεί μέσα σε ένα νέο πρωτοποριακό περιβάλλον. Μπουκάλια που παραπέμπουν σε δημοφιλή ποτά, αλλά και ακριβά αρώματα. Φιάλες που ξανακοιτάς, προκειμένου να διακρίνεις τι περιέχουν και σε ποιο ράφι βρίσκονται. Σχέδια και αισθητική που ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα και παίρνουν θέση στο design του προϊόντος.

Οι Έλληνες παραγωγοί που ενήργησαν νωρίς καταλαβαίνοντας την αξία της τυποποίησης και του branding είναι αυτοί που κατάφεραν να πωλούν το προϊόν τους στην παγκόσμια αγορά. Είναι αυτοί που βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων ως δυνατοί και άξιοι πρεσβευτές του δημοφιλέστερου ελληνικού τροφίμου. Είναι αυτοί που στόχευσαν με ισχυρά τους όπλα την ποιότητα και την εμφάνιση και κατάφεραν να δώσουν ταυτότητα στο ελληνικό ελαιόλαδο.

Μοιραστείτε το!Share on FacebookPin on Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *