«Πουλάμε μια ιδέα και όχι ένα προϊόν»

Διάφορα βάζα - μπουκαλάκιαΗ συνέντευξη με τον κ. Κουτονίδη, ιδιοκτήτη της Smart Trade, ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Μέσα από τη συνέντευξη-συζήτηση που είχαμε συνειδητοποιήσαμε, ότι η Smart Trade δεν πουλάει απλώς ένα προϊόν, αλλά μία ιδέα για το πως μπορείς να διαμορφώσεις αυτό το προϊόν: δηλαδή, όπως θέλεις. Ενθαρρύνει με άλλα λόγια, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία ώστε να πάρεις ένα απλό αγορασμένο προϊόν και να το μετατρέψεις σ’ένα προσωπικό αντικείμενο ή δώρο. Η συνέντευξη με τον κ. Κουτονίδη παρατίθεται παρακάτω.

Καλησπέρα σας, πότε ιδρύθηκε η εταιρία σας;

Η εταιρεία, είναι στον κλάδο των συσκευασιών, την τελευταία επταετία.

Ποιοι παράγοντες σας ώθησαν να δημιουργήσατε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και όχι ένα φυσικό;

Αρχής γενομένης, με το ηλεκτρονικό κατάστημα έχεις την πόρτα σου ανοιχτή 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, σε αμέτρητα σημεία. Σε αντίθεση με το φυσικό κατάστημα που έχει τόπο και χρόνο. Παράλληλα, με το ηλεκτρονικό κατάστημα έχεις ανοικτές τις πόρτες σ’όλες τις περιοχές – Κρήτη, Νάξο, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, καθώς και πολλά άλλα πλεονεκτήματα, που σου προσφέρει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Συνεπώς, εξοικονομείτε χώρο και χρόνο.

Δεν εξοικονομούμε καθόλου χρόνο, γιατί ασχολούνται τουλάχιστον πέντε άνθρωποι στο κατάστημα καθημερινά, οπότε δεν είναι θέμα εξοικονόμησης χρόνου αλλά επέκτασης τη δουλειά σου και δημιουργίας καινούργιου πελατολογίου.

Μήπως ένας ακόμη λόγος, μπορεί να θεωρηθεί και ο μεγάλος όγκος δουλειάς, λόγω του εικοσιτετραώρου;

Ναι, ένα καλά στημένο ηλεκτρονικό κατάστημα, σαν το δικό μας, εκ των πραγμάτων έχει περισσότερο όγκο δουλειάς.

Οπότε, εξοικονομείτε και κόστος, γιατί αν σε όλα τα μέρη που αναφέρατε, είχατε μαγαζί το κόστος θα ήταν πολύ μεγάλο.

Σίγουρα! Αναμφίβολα, το φυσικό κατάστημα έχει άλλα πλεονεκτήματα. Είναι όμως αδύνατον εν μέσω κρίσης να έχεις φυσική παρουσία σε όλα τα σημεία. Το μεγάλο πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να ανοίξει τον υπολογιστή του και να έχει το μαγαζί σου στο σπίτι του.

Ποια είδη εμπορεύεστε και πως καταλήξατε σε αυτή την επιχειρηματική κίνηση;

Εμπορευόμαστε είδη συσκευασίας για τρόφιμα, ποτά, καλλυντικά. Κάποια από αυτά είναι βαζάκια, κάποια άλλα είναι μπουκάλια, άλλα είναι τσάντες, σακούλες και καλάθια. Η απόφαση προήλθε λόγω της οικονομικής κρίσης, καθώς δημιουργήθηκε μία νέα τάξη επιχειρηματιών και εν δυνάμει επιχειρηματιών, οι οποίοι θέλησαν να αξιοποιήσουνε μια μικρή παραγωγή που είχανε αυτοί ή ο περίγυρος τους. Μια παραγωγή την οποία για να την διαθέσεις στο ευρύ κοινό είναι απαραίτητο να την συσκευάσεις. Το γυαλί είναι η πιο οικολογική συσκευασία και γι’αυτό κατευθυνόμαστε στο γυαλί.

Παρά την κρίση, έχετε μια υγιή επιχείρηση. Πιστεύεται ότι αυτό οφείλετε στην πολυχρηστικότητα των προϊόντων σας;

Το να καταστεί μια επιχείρηση υγιής, πολλοί παράγοντες παίζουνε ρόλο. Το προϊόν και το έμψυχο δυναμικό, οι συνεργάτες που στηρίζουν κάποιες κινήσεις που κάνεις. Θεωρώ το προϊόν αυτό καθ’αυτό είναι κάτι που βοηθάει. Δεδομένου ότι, και να συνδέσω αυτό που έλεγα πριν, πλέον υπάρχει ζήτηση συσκευασιών γιατί πάρα πολλοί άνθρωποι έχουν στραφεί στην αγορά προϊόντων που σχετίζονται με τον φυσικό πλούτο που έχει η χώρα μας. Το οποίο μπορεί να είναι μέλι, κρασί, καλλυντικά, βότανα, κ.α. Αντίστοιχα πάρα πολλοί άνθρωποι από ανάγκη ή από επιλογή, κατευθύνθηκαν σ’αυτήν την επιχειρηματική κίνηση. Αυτό, εκ των πραγμάτων, δημιούργησε μικρές ανάγκες από πολλούς ανθρώπους. Πλέον, θεωρώ ότι έχουμε ξεφύγει από το «λίγοι και μεγάλοι πελάτες» .Έχουμε οδηγηθεί στους πολλούς και μικρούς πελάτες, οι οποίοι προσπαθούν να κάνουν κάτι και εν ευθέτω χρόνω, να δυναμώσουν και να αναπτυχθούν π.χ. να ξεκινήσουν δειλά και κάποιες εξαγωγές. Υπάρχουν κάποιοι πελάτες, οι οποίοι ξεκίνησαν μικροί και τώρα κάνουν εξαγωγές, όχι σε μεγάλο αριθμό ,αλλά εξαγωγές. Είναι πάρα πολύ σημαντικό όλο αυτό.

Ποιό είναι το κύριο πλεονέκτημα των πολλών και μικρών πελατών;

Το θετικό είναι το ευρύ πελατολόγιο και ότι έχεις πολύ μεγάλη διασπορά. Όταν έχεις δύο με τρεις μεγάλους πελάτες, αν μειώσουν το τζίρο τους, πέσει η παραγωγή τους, σ’ αφήνουν ξεκρέμαστο ανά πάσα στιγμή.

Πολύς κόσμος, αντί να αγοράσει καινούργια αντικείμενα, ρούχα, παπούτσια μεταποιεί αυτά που έχει. Ποια είναι η δικιά σας γνώμη για αυτήν την ανακύκλωση των υλικών που γίνεται;

Η ανακύκλωση γενικά, είναι καλό να γίνεται. Όχι μόνο στα ρούχα μα στο οτιδήποτε. Μη ξεχνάμε ότι και το γυαλί είναι 100% ανακυκλώσιμο και πλέον, είναι μονόδρομος η ανακύκλωση. Όσον αφορά τα ρούχα, δεν είμαι στο χώρο αλλά άπτεται στην ευρεία έννοια του ανακυκλώνω.

Κυρίως, εννοούμε τη μεταποίηση, δηλαδή το να πάρει κάποιος ένα βαζάκι που ήταν να το πετάξει και να το χρησιμοποιήσει αλλιώς, να το μεταποιήσει, να το βάψει, να το κάνει κάτι άλλο.

Υπό αυτήν την έννοια ανακύκλωση, θα σταθώ στην πολυχρηστικότητα ενός βάζου. Πλέον μπαίνουμε σε μια καφετέρια και βλέπουμε να μας σερβίρουν τον εσπρέσσο σε βάζα, τον καφέ μας σε βάζο. Αυτό είναι μια πολυχρηστικότητα που δίνεται σε ένα αντικείμενο που μέχρι πρότινος το είχαμε για μια συγκεκριμένη χρήση. Όσον αφορά τώρα το θέμα το να πάρω ένα βάζο που θα πετούσα και να το διακοσμήσω, είναι θεμιτό αλλά απαιτεί πάρα πολύ προσωπικό χρόνο, φαντασία και δεν μπορούν να το κάνουν όλοι. Δεδομένου ότι θέλει ταλέντο, τέχνη, μια όμορφη ιδέα, για να “μεταμορφώσεις” ένα αντικείμενο.

Με αυτό, κουμπώνει η επόμενη ερώτηση, αυτή η τάση της μεταποίησης-ανακύκλωσης, είναι τάση που οφείλεται στην οικονομία ή στην ανάγκη για δημιουργία;

Αν μιλάμε για μεταποίηση, δεν γνωρίζω αν εμπίπτει και το μπάλωμα στην μεταποίηση. Μπάλωμα γιατί πρέπει να το πετάξω αλλιώς πρέπει να το μπαλώσω για να το φορέσω. Αυτό άπτεται στους οικονομικούς λόγους. Τώρα, να το μεταποιήσω, να του βάλω στρας, φερμουάρ, να το αλλάξω, για να εκφράσω τη δημιουργικότητα μου, απλά θεωρώ ότι ο οικονομικός παράγοντας τείνει λίγο να είναι πιο έντονος. Υπάρχουν, εν γένει, πολλοί άνθρωποι που ήθελαν να εκφράσουν τη δημιουργικότητα τους, κάνοντας διάφορα πράγματα, υπάρχουν και τώρα, απλά θεωρώ ότι λόγω της καταστάσεως έχει αυξηθεί ο αριθμός των ανθρώπων που το κάνουνε για καθαρά οικονομικούς λόγους. Αλλά είναι διαφορετικό το να μπαλώσω ένα ρούχο για να το φορέσω και είναι διαφορετικό να πάρουμε μία μπλούζα που κάνει δέκα ευρώ και να δώσω άλλα είκοσι με τριάντα ευρώ σε αξεσουάρ, τα οποία θα βάλω πάνω στη μπλούζα για να την ομορφύνω. Θεωρώ ότι είναι δύο διαφορετικά είδη μεταποίησης, αν μπορούν να θεωρηθούν μεταποίηση.

Εσείς με ποιους πρωτότυπους τρόπους έχετε δει να αξιοποιούν τα προϊόντα σας π.χ. τα βαζάκια;

Μου δίνεις μια ωραία αφορμή να αναφέρω ότι προσπαθούμε το τελευταίο διάστημα να προβάλλουμε ιδέες χρήσης των προϊόντων μας μέσα από το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, με φωτογραφίες ή με συνθέσεις, τις οποίες τις κάνουμε εμείς εδώ. Τις φωτογραφίζουμε και τις ανεβάζουμε στο site, προσπαθώντας να δώσουμε στον επισκέπτη, την ιδέα και τις χρήσεις που μπορεί να έχει ένα συγκεκριμένο βάζο ή μπουκάλι, το οποίο πουλάμε. Ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι αφορά κοινωνικά γεγονότα όπως ένας γάμο ή μια βάπτιση. Παίρνουν τα προϊόντα μας και τα διακοσμούν. Ένας προσωπικός μου φίλος, δημιούργησε γλάστρα από ένα βάζο. Βρήκε ένα βάζο, που έμοιαζε στρόγγυλο, έβαλε μέσα χώμα, τον βασιλικό-Βασιλική, έλεγαν το κορίτσι το οποίο θα βάπτιζε- και έκανε κάτι πρωτότυπο. Δεν είναι συνηθισμένη χρήση ως βάζου, εφόσον το συγκεκριμένο προοριζόταν για σάλτσα ή μαρμελάδα. Άλλοι χρησιμοποιούν το βάζο ως ρεσό ή ως σκεύος καφέ στις καφετέριες. Έχω δει στα βάζα να βάζουν και κοκτέϊλ. Υπάρχουν και βάζα με χερούλι τα οποία χρησιμοποιούν για διάφορα άλλα αφεψήματα. Έχω δει πλαστικό βαζάκι με εσπρέσσο, που η κλασσική του χρήση είναι για μέλι. Πολλές από αυτές τις ιδέες, τις έχουμε στο site μας, σαν ερέθισμα στο να δει ο άλλος το βάζο, να δει όμως και μια φωτογραφία, μια διαφορετική χρήση από την συνηθισμένη για το συγκεκριμένο προϊόν. Στόχος μας είναι μέσα από το site να δημιουργούμε ερεθίσματα στους δυνητικούς πελάτες, δίνοντας τους κάποιες ιδέες.

Και ήδη βλέπω στο γραφείο σας άλλη μια ωραία ιδέα για τα βαζάκια.

Μπράβο, μολυβοθήκη!

Έχει ενταχθεί η πολυχρηστικότητα αυτή στην καθημερινότητά μας. Είναι κάτι ωραίο και πρωτότυπο.

Μερικά χρόνια πριν όλες οι χρήσεις που προανέφερα ίσως μας ξένιζαν. Προφανώς, είναι μία μόδα που θα περάσει μετά από ένα χρονικό διάστημα. Αλλά δεν παύει να είναι μια πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα ιδέα.

Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας.

Πηγήblog.tedxuniversityofmacedonia.com/

Μοιραστείτε το!Share on FacebookPin on Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *